مطالبی مفید درباره ی بازی DARKSIDERS

<-PostTitle->

آخرین ارسال های سایت

خبرنامه



پنل کاربری
نام کاربری
رمز عبور

  • رمز عبور را فراموش کرده ام!
  • عضو شوید!


  • نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

    تبادل لینک هوشمند

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گیم2 pc و آدرس game2pc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    به نرم افزار و بازی امتياز دهيد.


    مطالبی مفید درباره ی بازی DARKSIDERS

    » بازدید : 1411

     



    سازنده: Vigil Games

    ناشر: THQ

    پلتفرم ها: Xbox 360،PS3

    تاریخ انتشار: 5 ژانویه 2010

    سبک بازی: Action-Adventure Role-Playing game

    حالت های بازی: Single player, Multiplayer



    سال 2011 میلادی بود که حماسه ی بزرگ و عظیمی به نام DARKSIDERS خلق شد.در ان زمان که سبک HACK & SLASH, نوع خاصی از سبک ACTION ADVENTRUE است , در رکورد بود عرضه ی بازی DARKSIDERS با داستانی حماسی قهرمانی و پهلوانی و داشتن ویژگی هایی که باعث میشد این سری بازی به یکی از بزرگترین ها در این سبک تبدیل شود بسیار حرکتی ارزشمند و در راستای خواسته ی بازیبازان محسوب میشد.شاید یکی از دلایلی که باعث شد این بازی خودش را ان طور که باید نشان دهد و ارزش هایش را نمایان سازد عرضه ی غولی به نام GOD OF WAR 3 درست در زمان عرضه ی این بازی بود.سری بازی GOD OF WAR در این چند ساله تبدیل به یکی از بزرگترین ها و صاحب سبکترین بازی ها در این ژانر تبدیل شده اند.علاوه بر این ها این بازی از نظر فروش و محبوبیت و طرفدار در وضع خوبی به سر میبرد.حساب کنید این دو بازی با هم عرضه بشوند.اولی بازی بزرگی با پیشینه ی قدرتمند و غول پیکر و دومی بدون پیشینه و تجربه.اولی ساخته شده توسط خلاق ترین استدیو ی سونی یعنی SANTA MONICA و دومی ساخته شده توسط یکی از تازه واردان به این صنعت یعنی VIGIL GAMES.باید پذیرفت که این دو بازی با هم قابل قیاس نیستند.البته دو دو عدد از مهم های این سبک بازی DARKSIDERS از GOD OF WAR 3 پیشی میگیرد ولی در 8 تای باقی مانده توسط GOD OF WAR له میشود.شاید طرفداران و دارندگان کنسول XBOX 360 و همچنین دارندگان PC از این حرف من ناراحت شده باشند ولی حقیقت انکار نشدنی است.هر چند هم تلخ باشد.GOD OF WAR 3 در زمینه ی مبارزات , گرافیک هنری و فنی , صداگذاری و موزیک های بسیار زیبا , هوش مصنوعی بالای باس ها و تنوع دشمنان و بالانس میان ان ها از DARKSIDERS ده ها قدم جلو تر است.شاید بازی DARKSIDERS تنها در بخش های داستان پردازی عالی و بی نظیر و حماسی و عظمت دنیای بازی که حقا بزرگترین دنیا در سری بازی HACK & SLASH محسوب میشود از بازی GOD OF WAR جلو تر باشد.شاید برتری های DARKSIDERS در قیاس با GOD OF WAR3 بسیار اندک باشد ولی خب داشتن همین اندک برتری ها در مقابل غول این سبک کاری تحسین برانگیز است.من نمی دانم چرا وقتی اسم DARKSIDERS و GOD OF WAR را کنار یکدیگر میاورم نمیتوانم جلوی خودم را بگیرم و مقایسه های بالا را انجام ندهم.شاید دلیلش این باشد که این دو بازی از نظر داستانی بسیار شبیه به هم هستند.شاید هم چون این دو بازی تنها HACK & SLASH های درست و حسابی حال حاضر محسوب میشوند و در اخر نیز شاید چون من به عنوان یک بازیباز هر دوی ان ها را بازی و به عنوان منتقد هر دوی ان ها را نقد کرده ام و نکات ضعف و مثبت هر دو بازی را به طور کامل می دانم.خب بهتر است به خود سری بازی DARKSIDERS بپردازیم و این بازی رو به طور کامل مورد نقد و بررسی قرار دهیم و نسخه ی دوم این سری بازی را نیز مورد تحقیق و پژوهش قرار دهیم.ایا ممکن است نسخه ی دوم این سری بازی یعنی DARKSIDERS II انقدر خوب و عالی از اب در بیاید که بتواند GOD OF WAR و امپراطوریش را به چالش بکشد؟باید صبر کنیم و ببینیم.


    جهانی با عظمت :


    جزئیات جهان DARKSIDERS بسیار ستودنی و تحسین برانگیز است.شاید جزء اندک بازی هایی باشد که گشت و گذار و کند و کاو در ان معنی پیدا بکند و به طور درست خودش را نشان دهد.هر بار که به گشت و گذار در جهان بازی میپرداختم متوجه میشدم در عین عالی بودن جای یکی از عنصر های مهم بازی های رایانه ای در ان خالی است.این عنصر ها و ویژگی ها همان ویژگی های بازی های RPG هستند.ویژگی هایی که اگر در بازی حضور داشتند میتوانستند به گیم پلی بازی سمت و سو بخشند و این گشت و گذار ها را که اغلب به پیدا کردن تکه هایی از SKULL ها برای افزایش سلامتی ختم میشود زیباتر و با معنا تر و صد البته هدف دار بکند.طبق گفته ی سازندگان این بازی ان ها قصد دارند که تمام این المان ها را به نسخه ی دوم این بازی اضافه کنند و کمبود های بازی را در این بخش به طور کامل جبران بکنند.جلو تر به ان خواهیم پرداخت.جهان بازی از چندین بخش مختلف تشکیل شده که هر کدام وسعتی به اندازه ی یک شهر دارد.از منطقه ی بیابانی بازی که محل کرم های غول اسای بازی است گرفته تا به منطقه ی شمالی بازی که محل قرار گرفتن عنکبوت های خبیث است.همانطور که میدانید محیط های بزرگ در یک بازی HACK & SLASH محیط های بزرگ نوید ماجراجویی های فراوانی را میدهد.این بار نیز این نظر کاملا درست است.جهان بازی دارای معما ها و ماجراجویی های فراوانی است که در هیچ یک از بازی های نسل هفتم به این وسعت دیده نشده اند.شاید تنها بتوانم از این لحاظ یک بازی را با ان مقایسه کنم.ان بازی نیز GOD OF WAR 1 است.در بازی GOD OF WAR 1 ماجراجویی ها و معما های فراوانی وجود دارند که همچون DARKSIDERS عالی و زیبا کار شده اند.شاید یکی از دلایلی که باعث شد میانگین نمرات بازی GOD OF WAR نسخه به نسخه کاهش پیدا کند و نظر منتقدان را همچون گذشته به طور کامل به خود جلب نکند همین کاهش ماجراجویی های بازی است.استفاده از PORTAL هایی که توسط خود WAR ایجاد میشوند و همچنین قلاب هایی که باعث اتصال WAR به منطقه های مشخص شده میشوند باعث شده اند که دست سازنده ی این بازی برای ارائه ی تجربه ای باور نکردنی باز باشد.استفاده از ماسک بهشتی برای دیدن چیز هایی که در حالت عادی نمی دیدید و همچنین ترکیب ایتم های ذکر شده در بالا و استفاده از ان ها برای حل معما های بازی خود باعث شده اند که گیمی را تجربه کنید که تا به حال در هیچ بازی دیده نشده اند.تنها مشکل این جهان بزرگ با این همه ماجراجوی عدم وجود راهی سریع برای مسافرت در ان است.(البته این مشکل نیز در اواسط بازی با پیدا کردن اسبتان و همچنین راه هایی که شما را ابتدا به برزخ و سپس به محلی که میخواستید بروید میبرد حل خواهد شد.ولی خب همان اویل بازی نیز که حدود 3-4 ساعت اول بازی میشود کمی خسته کننده است و باید صبور باشید.)با توضیحاتی که داده شد متوجه میشوید دنیای بازی بسیار عظیم است و عظمت ان تا به حال در هیچ بازی دیگری دیده نشده است.شاید اگر بهره ی بهتری از این عظمت میبردند شاهد یکی از بهترین ها و بزرگترین ها و با کیفیت ترین ها بودیم.


    مبارزات :


    مبارزات در بازی در مجموع در سطح قابل قبولی قرار دارد.تا حدودی ساده بودن این مبارزات و همچنین عدم تنوع ضربات وارده به دشمنان توسط WAR ممکن است باعث تکراری شدن بازی بشود.البته اگر صبور باشید این مشکل نیز اواسط بازی هنگامی که اسب وفادار خود یعنی RUIN را بدست میاورید حل میشود.سلاح اصلی WAR که در اینده با ان بیشتر اشنا میشویم CHAOS EATER نامیده میشود.سلاحی بسیار بزرگ و بسیار قوی.WAR به همراه این سلاح خود میتواند تمام کننده هایی مرگبار و دیدنی را بر روی باس های بازی و همچنین دشمنان خود اجرا بکند.تمام کننده ها در این بازی همچون GOD OF WAR نیست.شما کافیست که دکمه ی ظاهر شده بر بالای دشمنتان را بزنید و سپس تکه پاره شدنش را توسط WAR تماشا بکنید.در بازی GOD OF WAR اینگونه نیست و دکمه های زنجیر وار بر روی تصویر نقش میبندد و شما باید ان ها را تند تند بزنید تا تمام کننده ها را بر روی دشمنانتان اجرا بکنید.اگر بجای این کار بیشتر بر روی صحنه های ایجاد شده در ان هنگام کار میکردند شاید بیش از پیش در GOD OF WAR بهترین ها را شاهد میبودیم.علاوه بر تکراری شدن مبارزات در بازی بخش دیگری در گیم پلی بازی وجود دارد که ازار دهنده است.این بخش عدم وجود تنوع در سلاح های بازی است که خود به تنهایی سبب ایجاد عدم تنوع در ضربات و استفاده از سلاح ها میشود.اندک سلاح های موجود در بازی تقریبا استفاده های مشابهی دارند و استفاده ی ان ها بر روی دشمنان مختلف تفاوت و تمایزی در مقدار قدرت و سرعت ضربات وارده توسط شما به دشمنان ایجاد نمیکند.مبارزات در عین سادگی در صحنه های باز و بدون محدودیت بسیار دیدنی و زیبا کار شده اند و حس پویایی بازی را به شما منتقل میکنند.یکی از دلایلی که باعث میشد مبارزات در صحنه های باز زیبا تر بشود استفاده از ایتم ها و وسایل موجود در بازی منطقه های مختلف بازی است.از جمله ی این وسایل میتوان به وسایل نقلیه ی موجود در بازی و میله ها و تابلو های موجود در بازی اشاره کرد.شما میتوانید این وسایل نقلیه را به دشمنان پرتاب بکنید و ان ها را از بین ببرید و یا به ان ها نزدیک شده و به وسیله ی ان وسیله ی نقلیه ضرباتی مرگبار به ان وارد کنید.وقتی دشمنانتان را از پای در میاورید سه نوع روح ازاد میشود.اولی روح ابی است که میتوانید به وسیله ی ان ایتم ها و وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید و یا خودتان را ارتقا دهید(در واقع پول رایج بازی است).دومی روح سبز است که با گرفتن ان ها خط سلامتی شما پر میشود.سومی نیز روح زرد است که به وسیله ی گرفتن ان ها بخش قدرت شما پر میشود و سپس میتوانید با اسلحه ی خود حرکاتی مرگبار را انجام دهید که دشمنانتان را شکست دهید.در اوایل بازی هنگامی که با WAR مبارزه میکنید خشم War به او باز میگردد.او با اکتیو کردن این مود به شکل یک موجود بسیار بزرگ در می اید که من به او chaos form میگویم.War در این حالت میتواند ضرباتی بسیار قوی را به دشمنان وارد کنند و در واقع کلا شکل ظاهریش تغییر میکند و تبدیل به یک هیولای اتشین بسیار بزرگ میشود.شما میتوانید هرج و مرجی دیدنی و تکرار نشدنی را در بازی ایجاد بکنید.مبارزات war به همراه اسب وفادارش مهمترین بخش مبارزات بازی محسوب میشود.هنگامی که war به همراه اسبش به دشمنان حمله میکند قدرت ضرباتش 2 الی 3 برابر میشود.war میتواند با قابلیت boost اسب خود با سرعتی بسیار بالا تر حرکت کند و از مهلکه بگریزد(البته war کسی نیست که اهل فرار باشد.)سواری با ruin بسیار زیبا کار شده و کیفیت مبارزات به همراه او باعث میشود که شما فکر کنید واقعا بر روی او سوار هستید.البته گاهی اوقات در بعضی از صحنه های بازی شاهد افت فریم هستیم که البته به دلیل اندک بودن ان و رفع این مشکل در 2-3 ثانیه قابل چشم پوشی است.دشمنان موجود در بازی از تنوع اندکی برخوردارند.البته منظور در اینجا واقعیت و هویت یک دشمن است.یعنی دشمنان موجود در بازی ممکن است در اصل یکی باشند ولی ظاهر متفاوتی داشته باشند.البته این تفاوت تنها در ظاهر ان ها نیست و مقدار سلامتی ان ها نیز فرق میکند و ان هایی که از نظر ظاهری پوشیده تر و دارای تسلیهات بیشتری هستند سلامتی بیشتری دارند و شما باید ضربات بیشتری برای از پای دراوردن ان وارد کنید.سلاح گرم نیز در بازی وجود دارد!البته یک عدد است.این سلاح گرم که در واقع یک کلت است قدرت کمی دارد ولی برای دور نگه داشتن دشمنان بسیار کاربرد دارد.علاوه بر این تیغه ای را دارید که بسیار شبیه به سلاح اصلی بازیباز در بازی darksector است.از این سلاح هم میتوانید در کشتن دشمنان و هم در حل معما های بازی استفاده بکنید.برای نابودی باس های بازی شما باید از تمام سلاح های خود و موجود در بازی کمک بگیرید و معما های فراوانی را نیز حل کنید و پشت سر بگذارید.مبارزه ی با باس ها از تنوع خوبی برخوردار است و همین عمل باعث میشود که شما اصلا احساس خستگی در بازی نکنید.تمام کننده ها نیز بر روی باس ها بسیار زیبا هستند.با مشت و شمشیر خود صورتشان را له میکنید و سپس با گشاییدن شکم ان ها قلبشان را از سینهیشان بیرون میکشید.این صحنه ها عالی طراحی شده اند و تحسین برانگیزند.


    نقدی کوتاه از گرافیک بازی :


    طراحی بصری شخصیت war چندین مرحله از سایر کارکتر های بازی بالا تر است و بسیار عالی است.چین و چروک های صورت او و همچنین علامت های روی صورتش باعث شده که حس واقعی بودن او بیش از بیش تداعی شود.اما بافت های بازی متاسفانه خوب پولیش(یکدست) نشده اند و توی ذوق میزنند.بافت های محیط های باز و بزرگ بسیار عالی و زیبا هستند و تکستچر ها نیز کیفیتی مناسب و خوبی دارند.اما این بحث درباره ی محیط های تنگ و بسته کاملا متفاوت است.بافت های بی کیفیت و زشت و تکستچر های بیکیفیت همگی باعث شده اند بازیباز هر چه بیشتر علاقه به محیط های بازی داشته باشد.رنگ امیزی و جلوه های هنری بازی نیز بسیار زیبا هستند.دنیایی رنگارنگ در عین تاریکی و افکت های اب , اتش و خون و خاک بسیار زیبا همگی نشان دهنده ی گرافیکی خوب هستند.موتور گرافیکی بازی نسخه ی تغییر یافته ی unreal engine 3 هست ولی در عین ناباوری از مشکل دیر لود شدن بافت ها رنج نمیبرد.این مسئله خودش یک شگفتیست.


    داستان شماره ی 1:



    برای حفظ کردن تعادل بین بهشت و جهنم، یک گروه واسطه به نام the Charred Council(انجمن سوخته)، چهار اسب سوار نیرومند از آخرزمان برای تعادل و برقراری بین دو سلسلسه فرستاد. پس از آتش بس، Conucil پیش بینی کرد "زمانی که طلسم هفتم(این هفت طلسم در سراسر زمین پراکنده شده است) شکسته شود، نبردی بین سه نیروی انسان ها، بهشت و جهنم به وجود خواهد آمد."در زمان حاضر، انسان بدون هیچ نگرانی درحال رفت وآمد وگشت وگذار است که با سقوط ناگهانی ارتش فرشتگان و شیاطین به زمین این رفاه به پایان می رسد و نبرد نهایی آغاز می گردد. در همین گیر و دار، یکی از اسب سواران به نام War پا به زمین می گذارد تا دستور را اجرا کند. اما به محض اینکه با Abaddon لیدر ارتش بهشت مواجه می شود، متوجه می شود که طلسم هفتم نشکسته است و اسب سواران باقی مانده هنوز به او ملحق نشده اند.
    Straga(یکی از شیطان های نیرومند) از زمین برمی خیزد و Abaddon را از بین می برد. War برای نبرد با Straga جلو می رود و شکست می خورد اما از مرگ نجات پیدا می کند و به انجمن سوخته فراخوانده می شود، انجمن تصمیم می گیرد تا او را به خاطر زودتر شروع کردن آخرزمان (Apocalypse) مجازات کند اما War از او فرصت دیگری می خواد تا عامل این حقه را پیدا کرده و او را از بین ببرد. انجمن موافقت می کند اما یک شبهی به نام Watcher(دیده گر) را مامور مراقبت از War می کند تا هرگاه می خواست از مسیر ماموریتش منحرف شود او را مجازات کند.
    پس از بازگشت به زمین، War متوجه می شود که صد سال از آخرین ماموریت او در زمین گذشته است، او می فهمد که ارباب جهنمیان یعنی the Destroyer بر فرشتگان پیروز شده است و تنها فرشته Uriel زنده مانده است. در همین حین تمامی انسان یا مرده اند و یا به زامبی تبدیل شده اند و زمین به خرابه تبدیل شده است.در طول راه، War با یک شیطان بازرگان به نامVulgrim برمی خورد و پی می برد که برج سیاه(BlackTower) محل استراحتگاه Destroyer می باشد اما Vulgrim او را نصیحت می کند تا از Samael(یکی دیگر از اربابان شیطانی)کمک بگیرد بلکه چگونه وارد برج شود. Samael برای War شرح می دهد که چهار اهریمن منتخب شده(Chosen Demons)به نام های Tiamat، Griever، Stygian و Silitha از برج محافظت می کنند و از او می خواهد تا آنها را به قتل برساند و قلب هایشان را War برایش بیاورد تا او را به برج ببرد. در طول راه مبارزه با محافظ دوم، War به Ulthane برمی خورد، Ulthane در ابتدا War را به جا نمی آورد و او را یکی از دشمنان خود می داند اما پس از حمله ی Hellguards و Uriel به خانه اش، آن دو با هم متحد می شوند و بعد ها با هم دوست صمیمی می شوند تا جایی که Ulthane بهWar یک اسلحه به نام Mercy به او هدیه می دهد. پس از این اتفاقات War به آخرین محافظ یعنی Silitha می رسد، او از زبانش می شنود که Samael ممکن است به او خیانت کند و این قلب ها هیچ ربطی به برج ندارد و تنها برای بازگرداندن دوباره قدرت Samael است. War هیچ رحمی به Silitha نمی کند و قلب او را هم از جسمش بیرون می کشد و نزد Samael می برد اما قبل از اتمام معامله او قول می گیرد که پس از آشامیدن آخرین قلب، به برج Destroyer ببرد. Samael و قبول می کند و War را به برج می برد و می گوید ما بزودی همدیگر را ملاقات خواهیم کرد.در برج، War به عزرائیل کسی که در برج زندانی شده است بر می خورد. عزرائیل اعتراف می کند که او و Abaddon از ترس اینکه بهشت نابود شود، نقشه کشیدند که آخرزمان را زودتر از موعود به وجود آورند. War پس از شنیدن این اعترافات، تصور کرد که معامله او با Charred Council به اتمام رسیده است، اما Watcher طور دیگر تصور کرد، او به War گفت که تعادل باید برقرار شود. با این حساب، War پس از آزاد کردن عزرائیل به BlackTower رفت تا کار Straga را برای همیشه یکسره کند که در این امر موفق شد و او را به طور فجیع از بین برد و بدین صورت انتقامش را گرفت. عزرائیل که از پیروزی War خوشحال بود، او را به کمک پورتالی به بقایای Garden of Eden(باغ بهشت) برد و در آنجا به او گفت که باید به Tree of Knowledge(درخت دانش) برود تا بلکه راه حل شکست theDestroyer را پیدا کند.در بهشت، War نزد درخت رفت و تصاویری را مشاهده کرد ;((بعد از کشته شدن Abaddon، او به جهنم ،نزد یک خانوم ناشناخته رفت تا بلکه حکومت بهشت یا جهنم را به او بدهد. Abaddon جهنم را انتخاب کرد و بنابراین به The Destroyer تبدیل شد و مهره هفتم را هم پیدا کرد تا از آن محافظت کند. War در خیال علاوه بر اینها هم مشاهده کرد که Destroyer نقشه کشیده است تا بهشت را احاطه کند. همچنین Uriel ریاست Hellguards را برعهده گرفته ولی از Destroyer شکست خورد. Charred Council هم که از قبل این اتفاقات را پیش بینی کرده بود، به نتیجه رسیدند که تنها مردان اسب سوار توان مقابله با این توطئه را دارند، بنابراین تنها یکی از اسب سواران یعنی War را احضار کردند تا آخرزمان را شروع کند. در آخر War فهمید که Watcher او را سرزنش می کند و یک شمشیر مرموز و بزرگی را در کمر خود War فرورفته بود مشاهده کرد.)) عزرائیل گفت که نام این شمشیر Armageddon Bladeو تنها شمشیری که می توان the Destroyer را نابود کند می باشد. بدین صورت عزرائیل به War ماموریت داد که تکه های Armageddon Blade را بیابد و آن را به Ulthane بدهد تا دوباره آن را بازسازی کند.در طول ماموریت، Uriel سر راه War قرار گرفت و با هم مبارزه کردند و همان طور که پیش بینی شده بود، War پیروز شد ولی Uriel را نکشت و از دستور Watcher هم سرباز زد زیرا او فهمیده بود که Uriel خواهد مرد و به او شخصیت اصلی The Destroyer را گفت. بعد از رفتن Uriel، War با عصبانیت صحنه را ترک کردپس از اینکه War تمام تکه های شمشیر را جمع آوری کرد، نزد Ulthane رفت تا شمشیر را بازسازی کند. در این زمان Hellguardها و Uriel مشغول جنگ با Destroyer بودند که ناگهان War با کمک عزرائیل وارد زمین مبارزه شد ولی با پیشنهاد ملحق شدن Destroyer به جهنمیان مواجه شد. War پیشنهاد را رد کرد و وارد مبارزه با نابودگر شد، که به سختی توانست روی شیطانی Abaddon را شکست بدهد و اینبار با خودAbaddon جنگید که در نهایت موفق شد پرهایش را بکند و او را از بین ببرد.
    War بالاخره مهره هفتم را بدست آورد ولی Watcher او را متوقف کرد و مهره را از او دزدید. در همین حین Uriel که از مرگ نجات پیدا کرد، شمیشیر Armageddon را برداشت و همان طور که پیش بینی شده بود به کمر War پرتاب کرد تا کنترل Watcher از دستش خارج شود، همچنین مهره را هم شکاند. در ادامه War دوباره قدرت گرفت و سر Watcher را ترکاند!
    Warکم کم راهی رفتن شد اما Uriel به او تذکر داد که نیروهای بهشتی و جهنی می خواهند او را شکار کنند و نباید تنهایی به مبارزه برود اما War در حالی که مهره شکسته هفتم را در دست گرفته بود با قاطعانه جواب داد که او تنها نیست، که در آخر صحنه بازی سه شهاب می بینم که بر زمین دارند نازل می شوند و این شهاب سنگ ها، همان سه اسب سوار باقیمانده است.



    چگونگی اغاز داستان darksiders ii :

    دارکسایدرز 2 دنباله ای است برای دارکسایدرز 1، که توسط THQ قرار است سال بعد منتشر شود.
    THQ تائید کرده است که اتفاقات دارکسایدرز 2 با دارکسایدرز 1، هم عصر می باشد که بازیباز قرار است کنترل اسب سواری دیگری به نامDeath به جای برادرش War را به دست بگیرد، همچنین گفته شده که دنیای بازی قرار است بزرگ تر باشد. در بازی ما ممکن است که با دو اسب سوار دیگر یعنی Fury و Strife مواجه شویم. اتفاقات بازی در شهری به نام Hubs رخ می دهد که کسی به نام npcs قرار است به ما ماموریت بدهد و بازی را به کمک او جلو ببریم. در شماره ی ماه جولای Gameinformer از بازی اطلاعاتی فاش شد که City hubs دارای دخمه های بزرگ تر و مکان بزرگ تری خواهد بود. همان طور که گفته شد، داستان Darksiders II تقریبا همزمان با Darksider 1 شروع می شود جایی که War به زمین برمی گردد تا کسانی که آخرالزمان را زودتر شروع کرده اند را بیابد و انتقام خود را بگیرد، در همین موقع هم سه اسب سوار دیگر ظهور می کنند، اما فرق Death با بقیه این است که او دستور Council را نمی خواهد اجرا کند و قصد دارد که ماموریت شخصی خود را به اتمام برساند، او می خواهد که بی گناهی برادر خود یعنی War را اثبات کند(چقدر با مرام) بنابراین Death به Nether Realms سفر می کند جایی بین بهشت و جهنم...


    بعضی جزئیات darksiders ii :

    DEATH تصاویر و شخصیت های متفاوتی دارد.او همواره به عنوان یک Grim Reaper شناخته میشود که با داس کشنده و ترسناک خود کامل میشود!او به عنوان یک اسکلت خنده رو ظاهر میشود و هر چیزی را که لمس میکند میکشد در حالی که در جهان در حال پرسه زدن و رقصیدن است!او به عنوان یک فرشته نیز شناخته میشود که مردم را برای محاکمه نهایی میبرد.او همچنین Thanatos خدای مرگ نیز بوده که ارواح را به دنیای زیرین هدایت میکرده است!او کارکتر سختی در گیر افتادن است و مبارزه با ان نیز دشوار است.تولید کننده ی بازی Darksiders II از Vigil Games یعنی جناب Ryan Stefanelli گفت : هر شخصی تصویر ذهنی متفاوتی نسبت به مرگ دارد و ترس متفاوتی نیز نسبت به ان دارد!تیم سازنده ی بازی به درستی از این حقیقت اگاه بوده است و این طرز فکر را در طراحی و به وجود اوردن کارکتر و ماجراجویی قهرمان بازی جدید خود یعنی DEATH اورده است.از جمله ی این احساسات میتوان به ترس متفاوت بازیبازان از ان و همچنین تغییر تصویر شخصیتی ان دز ذهن بازیبازان و حرکت ان در سایه ها اشاره کرد! VIGIL تمام سعی خود را کرده است تا بتواند بازی ای خلق کند که در ان بازیبازان تصویر دهنی متفاوتی از DEATH داشته باشند.به هنوان جدید ترین المان در سری بازی DARKSIDERSدرخت های مهارت باعث این تغییر در تصویر ذهنی شده است!با داشتن مهارت های متفاوت کارکتر DEATH به طور کامل متفاوت خواهد بود.برای نوع جنگجویی (warrior types) جنگ تن به تن وجود دارد که بر روی Harbinger tree تمرکز دارد.ایا شما نمیخواهید اسیب ببینید؟پس میتوانید از Necromancer tree استفاده کنید که با استفاده از جادو و همچنین ظاهر کردن ارتشی برای خود دشمنانتان را قلع و قمع کنید!شاید اساسی ترین تفاوت در بازی DARKSIDERS II نسبت به شماره ی اول شخصیت اصلی ان باشد که بسیار صخت میتوان ان را گرفت و گیر اورد!برخلاف برادرش wAR او وسایل بسیار سنگین با خود حمل نمیکند!بر خلاف WAR که در هنگام بالا رفتن به حرکت بعدی خود فکر میکرد DEATH به وسیله ی یک شلاق و قدرت خود به سرعت عمل میکند.به وسیله ی قلابی که به دستش روح مانندش متصل است او میتواند از دیوار ها و ساختمان ها و شکاف ها با سرعت بسیار زیادی و دقتی مثال زدنی بالا برود.کاری که برادر سنگینش WAR نمیتواند به ان دست یابد!
    در مبارزه نیز DEATH بر روی ضربات و حرکات سنگین همچون WAR تمرکز ندارد!به وسیله ی دو داسش او به سرعت ضربه میزند بدون انکه اسیب زیادی ببیند و ضرباتش نیز مطمئنا کمتر از wAR مرگبار نخواهد بود.او بسیار سریعتر ازWAR وارد جنگ میشود و از ان خارج میشود.او با استفاده از دست قلاب مانندش سعی به نزدیک شدن به دشمنان و کشتن ان ها و دور شدن از ان ها را دارد و اگر دشمنان زیاد باشد با چندین بار تکرار این کار دشمنان را از پای در میاورد.به هر حال او DEATH است.او نمیتواند محافظ بسیار زیادی همچون WAR با خود حمل کند به همین دلیل باید مطمئن شود که هیچ وقت ضربه نمی بیند.
    در بازی گذشته بازیبازان تواناییی استفاده از بدن مردگان و ان هایی را که میکشتند نداشتند و بدن پر استفاده ی ان ها بی استفاده باقی میماند!اما DEATH این توانایی را دارد که بدن ان ها را بگردد و ان چیز هایی را که برایش با ارزش است به چنگ بیاورد.دشمنان هر چیزی از جمله سلاح جدید تا محافظ و ارمور جدید را بعد از مردن بر روی زمین می اندازند.ارمور های متفاوت تغییراتی در گیم پلی بازی به وجود میاورد و هر شخص با توجه به درخت توانایی مربوط به خود از ارمور ها و محافظ های به مراتب متفاوت نسبت به دیگران استفاده میکند.در بازی سه ارمور متفاوت وجود دارد.اولین ارمور Slayer armor نام دارد که برای کسانی خوب است که جنگ تن به تن را ترجیح میدهند و به بازیبازان قابلیت محافظت بسیار زیادی را میدهد.اگر جزء بازیبازانی هستید که بیشتر با جادو سر و کار دارید میتوانید از ارمور های Necromancer استفاده کنید که قدرت جادوی شما را افزایش میدهد.و اخرین ارمور نیز Wanderer نام دارد که نیاز های هر دوی افراد گروه قبلی را برطرف میکند!
    اما مهمترین بخش درباره ی بازی DARKSIDERS II دنیای بسیار بزرگ ان است.بازی قبلی که دنیایش بیشتر خطی بود در این جا دیگر حضور ندارد و ما با دنیای مردگان مواجه هستیم که از نظر وسعت دو برابر دنیای بازی قبلی است!DEAT حال باید اسب خود را بدرون جنگل ها , سرزمین مرگ و نابودی و همچنین به Angel Citadel نیز براند و او را هدایت کند.بازیبازی نیز ازادی عمل بیشتری در بازی خواهد داشت.
    دنیای بازی کاملا با نسخه ی قبل متفاوت است.در حالی که در بازی قبلی WAR در زمین تخریب شده تبعید گردیده بود DEATH در ماجراجویی خودش به دنیای مردگام میرود.او بعد از اینکه انچه برادرش انجام داده را میشنود تصمیم میگیرد هر جور که شده بی گناهیش را ثابت کند.به هر حال ان ها برادرند و از نظر خونی به یکدیگر ارتباط دارند و هر کاری برای یکدیگر انجام میدهند!سازندگان بازی بالاخره به انچه میخواستند رسیده اند و در جهانی هستند که همیشه میخواستند و کاملا متفاوت است.بنابرین انتظار جمع کردن و بدست اوردن ارواح را با حال دادن یک ماشین نداشته باشید.
    بازی نیز بسیار OPEN WORLD تر شده است.ان های نمیخواهند به انچه باعث موفقیت بازی اول شد خیانت کنند بلکه ان ها را به صورت عمیق تر بازی شاهد هستیم.منتها دیگر مثل بازی خطی نیستند و قابل تشخیص نیستند و ممکن است شما از همه ی این قدرت ها برای حل یک معما استفاده کنید.اکشن موجود در بازی و همچنین معما ها و دنیای بسیار بزرگ ان و ماجراجوی در ان به طور عمیق تر در این بازی بازگشته اند تا تجربه ای بسیار بهتر و زیباتر از نسخه ی قبلی را به ما بازیبازان ارائه دهند.
    به همراه تمام امکانات بالا در بازی مراحل جانبی فراوانی نیز یافت میشود.در حالی که در بازی اول مراحل جانبی بسیار کم بودند و فقط به کشتن دشمنان ختم میشدند در این بازی DEATH باید راه خود را در این دنیا باز کند و گاه های تفاوتی که هر کدام دارای هیولا ها و مبارزات و معما های منحصر به فرد خود هستند را پشت سر بگذارند.در این بازیبازان تا مهارت ها و قابلیت های مخصوص هر کدام از بخش های بازی را بدست نیاورند نمیتوانند به انجام مراحل جانبی و حتی اصلی بازی بپردازند.


    معرفی 17 کاراکتر بازی
    :

    Abbaddon:در دنیای Darksidersاو یک فرشته است که در ابتدای پیدایش آخرالزمان نیروهای بهشت را دربرابر نیرو های جهنم ،رهبری میکند.به هر حال بعد از کشته شدن او،راه بازگشت به Heaven بسته میشود و خیلی از سربازهای Angelic تصمیم به قطع ارتباط با بهشت میگیرند.بدین ترتیب آنها که با خشم شدیدی در آسمان های دنیای پر هرج و مرج پرسه می زنند،تصادفی به شیاطین حمله میکنند.در انجیل Abbaddon نام یکی از شیاطین است

    Death 

    همان طور که اطلاع دارید مرگ مهم ترین شخصیت حاظر در بازی دارک سایدرز 2 است. او که در این بازی به عنوان شخصیت قابل بازی حضور دارد که برادر جنگ، اولین اسب سوار حاظر شده در زمین است. مرگ اهداف بسیاری در این بازی دارد که از آنها می توان به پیدا و نجات دادن جنگ از توطئه خیانت اشاره کرد. وی از دو داس مخصوص در بازی استفاده می کند که آنها را هاروستر ( Harvester ) می خواند. مرگ خصوصیات شخصی جالبی دارد که از آنها می توان به خون سردی ، تکبر، ضد قهرمان بودن و البته فخر اشاره کرد. یکی از جذابیت های او این است که منتظر نمی ماند تا اتفاقی رخ دهد بلکه خود او اتفاق را ایجاد می کند و باعث آشوب های بسیار می شود. مرگ در میان اسب سواران وظیفه راهنمایی و سرپرستی آنها را برعهده دارد در حقیقت او لیدر اسب سواران است. مرگ در مبارزات خود بسیار خشن عمل می کند و حتا به برادران خود نیز رحم نمی کند( اگر در مقابلش قرار بگیرند). مرگ دو برادر و یک خواهر دارد. جنگ و نزاع ( Strife) برادران وی و غضب ( Fury) خواهر اوست. یاس و غبار دو همراه او هستند که ماموریت های مختلفی را باهم انجام داده اند. یکی از جمله های معروف مرگ در این بازی این جمله است که می گوید " و من دیدم، آن اسب سواری را که در جهنم بر روی اسبش نشسته است، آنها به دنبال او به جهنم آمدند و خواستار نجات فردی شدند. حال باید مرگ به دنیایی پا بنهد که پر از شرارت است. او این بار با سلاح خود همه آنها را نابود می کند".

    Fury:او یکی از 4سوار آخرالزمان است که مونث میباشد.Fury همچنین با نام Conquest نیز شناخته میشود.او از یک شلاق آتشین برای مبارزات استفاده میکند..موقعیت Fury در دنیای Darksidersنامعلوم است...


    Ruin:
    اسب مورد اعتمادی که War ،کاراکتر اصلی بازی ازش سواری میگیرد.این اسب در تمام طول بازی و حتی در صحنه های نبرد War را همراهی میکند.Ruin اساسا یک اسب معمولی هست اما هنگامی که مورد آزار و اذیت قرار گیرد،چهره خشمناکی بخود میگیرد.


    Samael:او یک شیطان یا یک فرشته گمراه شده،است.Samael از پادشاه خود، Destroyer در جهنم دفاع میکندو بنابراین محکوم به حبس ابد است.قسمتی از ماموریت War ،پیدا کردن و نجات دادن اوست تا باهم متحد شوند.در انجیل از Samael با نام فرشته مرگ یاد شده است.


    Silitha:او یک عنکبوت شیطانیست که تارهای خود را در قسمتی از شهر مخروبه تنیده است.


    Strife:او یکی از 4سوار آخرالزمان است.اسلحه او یک جفت تفنگ بلند است.Strife همچنین با نام Famine نیز شناخته میشود.موقعیت Strife در دنیای Darksidersنامعلوم است...


    The Charred Council:آنها بین بهشت و جهنم هستند.این شورا ،War را عامل آخرالزمان پیش از موعود و تخریب نابهنگام زمین میدانند.بدین ترتیب آنها قدرت های War را گرفته واو را به قلمرو زمین تبعید میکنند.

    The Destroyer:شاید او دشمن اصلی وآخرین باس Darksidersباشد،به هر حال این یک حدس است.او فرمانروای جهنم است و شاید جانشینی برای Satan(شیطان) در Darksidersباشد.او در انجیل با نام Judeao-Christianity شناخته میشود.


    The Griever:
    او یک شیطان مونث است که در زیر شهر مخروبه ،جایی که در هم شکسته شده است،اقامت دارد.او گروه عظیمی از ملخ ها که با نام pets -جانوران کوچک موذی جهنم-شناخته میشوند را کنترل میکند.

    The Jailer:او یکی از مینی باس های Darksidersو ترکیبی از گروه های مختلف است.یک شیطان بزرگ


    The Watcher:او مامور The Charred Council برای نگهبانی از War میباشد.بدین ترتیب او War را در کارهای گوناگونی که بازیکن باید آن را برای پیش بردن داستان انجام دهد ،راهنمایی می کند.صدا پیشه او دربازی بر عهده Mark Hamill است.او پیش از این صدا پیشه Luke Skywalker در Star Wars و The Joker در بتمن نیز بوده است.


    Tiamat:
    یکی از باس های مونث Darksidersهست که به شکل خفاش میباشد که در Twilight Cathedral اقامت دارد.او در انجیل با نام The Great Flood شناخته میشود.او همچنین الهه هرج و مرج ،طغیان و دریا در افسانه Babylonianنیز میباشد.


    Ulthane:او همانند War یکی از Old One هاست.او خارج از محدوده بهشت و جهنم زندگی میکند.او همچنین به عنوان یک تعمیرکار اسلحه ها و زره های افسانه ای شناخته میشود.

    Uriel:این نام برای فرشتگانی استفاده میشود که به عنوان نیروهای باقیمانده Angelic دستور تخریب زمین را دارند.


    Vulgrim:او شیطان تاجری هست که به ارتقای درجه War کمک میکند.او همانکسی است که با دادن ارواح جمع اوری شده در darksiders i میتوانید خود را ارتقا دهید.


    War 

    جنگ اولین بار در دارک سایدرز 1 به عنوان شخصیت قابل بازی معرفی شد. او استایل خاص خود را دارد و بسیار قدرتمند و البته سرد مزاج است. خصوصیات مختلفی در او دیده می شود که می توان به خشونت، هراس آور، شکاک و ... اشاره کرد. وی در طول نسخه شماره 1 هرگز لبخندی به لب نیاورده و همین عامل نشان از جدیت اوست که وی را متمایز می کند. بر خلاف برادرش او استایل بدنی خوب و تنومندی دارد . سرعت و عملکرد وی در مقابل مرگ بسیار کند است لازم به ذکر است که جنگ در نسخه شماره 2 فعالیت زیادی ندارد.البته در طول تریلر های بازی دیدیم که وی با مرگ در میان پرده ها رو به رو می شود . بنا به دلایل نا معمول او در بند دنیای مردگان گرفتار شده و همواره در تلاش برای به دست آوردن آزادی است. یکی از مهمترین گفته های وی در این شماره این است که " اسب سواران خواهند آمد، در آن زمان راه گریزی وجود ندارد حتا ارواح نیز نابود خواهند شد". وی در نسخه شماره 1 از سلاح های مختلف در نابود کردن دشمنانش استفاده کرده است. ولی مهمترین سلاح او در بازی شمشیر بلند و سنگین است که همواره توان نابودی هر دشمنی را دارد. یکی از مهمترین مسائلی که در مورد وی وجود دارد ارتباط او با دو برادر و خواهرشان است که بعد از حمله به زمین بسیار تیره و تار شده است. با این وجود از میان دو برادر و یک خواهر تنها مرگ که برادر بزرگتر وی است به او هم چنان اعتماد دارد و تلاش می کند وی را از توطئه نجات دهد. بر روی یکی از شانه های او تصویر موجودی نقش بسته است. عده ای بسیار اعتقاد دارند که این تصویر مربوط به ساموئل ( Samael) است. این تصویر در اواخر نسخه شماره 1 تغییر می کند و نقش دیگری به خود می گیرد.

    معرفی کارگردان اصلی بازی :





    تولد: 3 دسامبر 1974


    محل تولد: فیلادلفیا


    سمت: نویسنده و طراح


    نام مستعار: Joe Mad


    کارهای برجسته: کمیک های Battle Chasers و Uncanny X-Men


    Joe Madureira (جو مدوریرا) که اغلب او را Joe Mad می نامند، نویسنده و طراح کتاب های کمیکی و بازیساز می باشد. از معروف ترین کارهای او در زمینه نویسندگی می توان به کمیک مارول Uncanny X-men و کمیکی که خودش آن را طراحی کرده به نام Battle Chasers اشاره کرد.
    نوع کمیک های جو مدوریرا بیشتر حالت غربی و شبیه به مانگاهای ژاپنی می باشد. 


    اولین بار در سال 1991، در سن 16 سالگی در شرکت مارول مشغول به کار شد. اولین کار او یک کتاب هشت صفحه ای برای سری Anthology کمیک مارول بود که در رابطه با کاراکتر Northstar(یکی از شخصیت های کمیک X-men) بود. در سال 1994 ولی تبدیل به طراح اصلی سری کمیک Uncanny X-men شد و مشغول به طراحی داستان های و یونیفورم های Age of Apocalypse شد.


    در سال 1997 جو مد کمیک Uncanny X-men را ترک کرد تا بتواند روی کمیک شخصی خود یعنی Battle Chasers برای کمپانی Wildtorm Comics وقت بیشتری بگذارد.


    جو مدوریرا توانست طی چهار سال 9 شماره از کمیک خودش را منتشر کند و به خاطر مشغله ی زیاد و انتقادهای بیخودی که از او می شد پیش از انتشار دهمین قسمت کمیک، این سری را رها کرد و به سراغ بازیهای رایانه ای رفت و موفق شد کمپانی به نام Tri Lunar به کمک Tim Donley و Greg Peterson تاسیس کند.


    او در Tri-Lunar طراحی هنری یک بازی با نام Dragonkind را انجام داد که پس از تعطیلی شرکت متاسفانه کنسل شد. پس از آن جو مشغول به کار در شرکت تازه تاسیس دیگر به نام Realm Interactive شد و بر روی بازی به نام Trade Wars Dark Millennium کار می کرد. پس از این که او توانست شرکت NCsoft را به اختیار خود بیاورد، نام بازی خود را به Exarch تغییر داد و سرانجام با نام Dungeon Runners در سال 2007 برای PC عرضه شد، پس از مدتی شرکت THQ که از کارهای جو بسیار خوشش آمده بود برای ساخت بازی Darksiders به او کمک کردند. 


    جو مد به عنوان طراح اصلی The Ultimate 3 با نویسندگی Jeph Loeb به صنعت کمیک بازگشت. دومین جلد در ژانویه 2008 و جلد سوم در 20 فوریه 2008 عرضه شد. جلد چهارم نیز به همین ترتیب در 25 ژوئن به بازار آمد.


    در جولای 2007، بالاخره بازی Darksiders معرفی شد که جو نقش خالق و کارگردان آن را بر عهده داشت. که تم داستانی آن مربوط به اسب سواری به نام جنگ که یکی از چهار اسب سوار آخررزمان بود، می شد. و در 5 ژانویه 2010 برای پلتفرم های Xbox360 و PS3 و بعد ها برای PC عرضه شد.

    جالب است بدانید که در سال 2002، مجله ی Wizard در جلد ماه می خود، مدویریرا را در لیست 10 نفری تاثیرگذارترین هنرمندان کمیک قرار داد. این جایگاه سریعا توسط بسیاری از خوانندگان کمیک بوکها مورد انتقاد قرار گرفت، اما پایه گذار Dreamwawe Productions یعنی Pat Lee در رابطه با جو گفت" وقتی مردم در زمینه ی داستان های کمیک به اواخر دهه ی 90 نگاه می کنند، یاد جو مد خواهند افتاد."


    David Jaffe سازنده ی بازی Twisted Metal و رئیس Eat Sleep Play : 

    اولین نسخه از بازی darksiders بازی مورد علاقه ی من در سال مربوط به خودش بود.من واقعا منتظر شماره ی دوم این سری بازی هستم.و تنها بازی است که تنها میخواهم در زمان عرضه اش بازی را ببینم به همین دلیل بر روی هیچ اسکرین شات و تریلری از بازی کلیک نمیکنم.



    مطالب مرتبط

    نمایش کلیه نظرات

    ارسال نظر
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:









    درباره ما

    به وبلاگ ماخوش آمدید.
    آمار سایت
    • کل مطالب : 37
    • کل نظرات : 0

    • بازديد امروز : 36
    • بارديد ديروز : 0
    • ورودی گوگل امروز : 4
    • ورودی گوگل دیروز : 0
    • بازديد هفته : 36
    • بازديد ماه : 303
    • بازديد سال : 375
    • بازديد کلی : 43278

    • آی پی : 3.142.12.170
    • مرورگر :
    • سیستم عامل :

    • افراد آنلاین : 1
    • تعداد اعضا : 1
    نظرسنجی
    وبلاگ ما از نظر شما چطور؟
    کدهای اختصاصی

    آمار وب سایت:  

    بازدید امروز : 36
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 36
    بازدید ماه : 303
    بازدید کل : 43278
    تعداد مطالب : 37
    تعداد نظرات : 0
    تعداد آنلاین : 1


    مورد نیاز کاربران